"20th century? I can pick any century out of a hat, blindfolded, and get a better one!"

Igår fick jag uppleva en annan av amerikanarnas högtider/traditioner, det var dags att fira "Cinco de Mayo"! Alltså, en Mexikansk "högtid" som inte Mexicanarna firar över huvud taget, men som resten av Kalifornien har tagit till sig, och tar den som en ursäkt att sätta på sig sombreros, dricka tequila och äta nachos. Som om de inte gör det de andra 364 dagarna på året alltså. Hur som helst, det blev alltså inget direkt valborgsfirande för mig, men däremot massor med mexikansk mat tillsammans med Tom och Carol och deras segelbåtsklubb!

På kvällen fortsatte jag med mitt tema "golden oldies", så nu har jag plöjt mig igenom "Funny Face", "All about Eve", "Charade", "My Fair Lady", "Roman Holiday" och "Sabrina". Lite överrepresentation av Audrey Hepburn, javisst, men hon är ju så fantastisk! Om bara film kunde vara detsamma nuförtiden!

Bara för att vi vaknar upp till en strålande dag med inte så mycket vind alls så bestämde jag och Tom oss för att få igång minibåten! Någon timma senare svishade jag runt här i vår lilla bukt med en 40-hästars motor som drivkraft för den där lilla plåtburken, typ hallonbåtsize. Så grymt kul, och det blev bara bättre när grannens stora partybåt kom och gav mig lite ordentliga vågor att studsa på!

Clearlake status: klockan är 18.00, 23° C, soligt - inte en människa ute på sjön (2 jet skis, en segelbåt och jag), inte en själ syns till utanför husen på hela dagen. Bryggorna och altanerna är lika tomma som för 2 månader sen i regnsäsongen. Min värdmamma var besviken på de 20° C hon hade på sin "semester" (om man kan ta semester som hemmafru?) i Florida förra veckan. Ska man vara svensk här och inte se ut såhär när man passerar 40 så får man antingen bada i SPF 50 eller helt enkelt hålla sig inomhus. Hårda beslut här i livet!


comment
skrivet av: J

hahahaha söt tant! :D skype snart kanske? MEn nu ska jag gå upp och skynda mig till skolan. Jag är nog egentligen sen, men jag orkar inte bry mig. Det är bara gympa. Jag skulle kunna tjata om det här i en halv evighet. Men det får väl vänta till skype eller nåt. Vi hörs goding! puss

2010-05-03 @ 07:04:55
url: http://verify.webblogg.se/

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.