Varmt och skönt!

Äntligen kommer sommaren! På riktigt den här gången kanske? Nu är jag helt klar med 5 av mina ämnen för det här året, slutproven liksom flög förbi de senaste två dagarna. Så nu har jag bara en uppsats i English och ett prov i US History kvar. Vi har ju "studerat" andra världskriget den senaste veckan, så det blir väl något prov på det.

Annars är det nu sista slutsprånget på musikalen, imorgon fredag är premiärkvällen!!! Det känns riktigt bra, och jag är säker på att det kommer gå alldeles utmärkt! Om inte mickarna slutar fungera, eller om fler folk blir sjuka för att de inte tar hand om sig och dricker vatten nu när det blir varmare och vi sover än mindre. Repen har ju gått till 9-9.30 varje kväll senaste veckan nu, och intensivhelgen på det. Vi är trötta, men det är spännande!

Idag spelade jag softball för första gången med min English-class, och det gick riktigt riktigt bra! Softball är alltså det som tjejer spelar istället för baseball, och är i princip samma grej, förutom att bollen är storleksmässigt någonstans mellan en tennisboll och en handboll, och aningens mjukare än den stenhårda baseballen. Och för er som inte har så himla bra koll på baseball (som jag då), så är det ungefär som brännboll, fast brännaren kastar bollen till dig när du slår. Men hur som helst, det var en riktigt spännande match, och innan någon vet ordet av står Naima ute "hitter"-plattan, ser bollen komma, svingar racket och weeei!!!! Home run!!!!!

Nu är det i princip inga riktiga skoldagar kvar på det här skolåret. I morgon har vi superkorta lektioner, och sen ett "school rally" (som skol-peptalk-möte), måndag är det vanlig dag - men det kommer bli mest filmer eller bara ute i solen. Tisdag, onsdag, torsdag är finals - men de ser till att alla seniors tar sina slutprov denna veckan så skoladministrationen ska ha tid att ringa hem till familjerna om någon elev inte får godkänt, så att familjen kan ställa in the graduation party.

comment

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.