Once Upon a Mattress

Så var opening night redan över! Premiär för LLHS Drama Department "Once Upon a Mattress" igårkväll 8 PM. Min egen typ debut på scen, i alla fall i dethär forumet. Det var såklart en tvåtimmarslång panikstund innan för att få alla oss 43 ungdomar i smink, kostym och hår. Men klara blev vi, och innan någon visste ordet av så stod vi där bakom ridån med "Ouverturen" i öronen, och alla tog varandras händer för en sista bön. Så satte vi igång, och som i ett ögonblick var vi 3 timmar senare, och allt var över! Blommor, tacktal, kramar och beröm!

Vi fick allt ihop det tillslut! Mycket jobb (mycket tid lagt ner på det), och visst - det är väl kanske inte Broadwaystatus, men som många sagt före mig så är ju detta "Broadway på Lake Street". Och vi var allt darn good!

Efter en riktig natts sömn (som jag inte fått på ett tag) och en stor kopp te är jag och min hals nu redo för nästa show ikväll!

comment

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.