Those clouds with the silver lining


Helgen kom och gick, min kära familj kom på planet hem till Sverige igen på lördagen. Självklart blev det lite tårar, men vi ses ju snart igen! Det börjar ju gå ner mot bara runt 90 dagar kvar i det här landet för mig! Resten av lördagen fick jag sitta barnvakt åt min lilla värdsysterdotter Malea medans de vuxna i huset tillbringade kvällen på "Stars of Lake County" där Tom (min värdpappa) vann "Man of the Year"! Söndagen blev sen en riktigt födelsedagsfirande för både Carol (värdmamma) och hennes mamma i regnet med brunch, presenter och tårta. Resten av eftermiddagen tillbringade jag hos min cellolärare, först med ett par timmars improvisationslektion, och sen gick vi över till lite programmering och körde flygsimulatorer istället - riktigt häftigt!

Skolveckan har varit rätt så bra, nu börjar alla skämten från lärare och mina kompisar trilla in dock -"Ja, Naima, det är ju trevligt att se dig här, det var.. en månad sen sist?". Damen som har hand om närvaron på skolan blir bara kyligare och kyligare mot mig... Och det blir ju inte bättre av att jag nu nu på fredag ska vara borta från skolan en vecka till och åka till Nashville, Tennessee..Men, jag kan ju inte hjälpa att man blir ivägdragen på massa resor hela tiden!

Så nu ska jag iväg och packa lilla kappsäcken igen, med kameran såklart, så blir det countrymusikstaden nummer 1 nästa!

comment

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.