Shoping

Japp, det är shopping jag menar, och ja, jag vet, det är felstavat! Men det har visat sig att de små förstaåringarna här på skolan inte är så haja på stavning, i alla fall en del av dem... I en av klasserna jag tar, Public Speaking (typ retorik-kurs), så är det mest seniors, men också ett par freshmen med skinn på näsan. Häromdagen skulle vi upp allihopa och hålla ett oförberett "impromptu-speech" på någon/några minuter inför hela klassen om det ämne som stod på den lapp man drog. Vi hade allihopa skrivit varsin lapp med ett ämne på, typ "food", "windows" (ja, faktiskt, det slutade med att en kille stod och pratade om kyrkfönster) eller "beef jerky" (där en tjej stod och slet i en imaginär bit beef jerky och slickade sig om munnen). 
I alla fall, efter några tal gick jag upp och tog en lapp ur hatten, och på den stod ett namn (kommer inte ihåg vad det var), antagligen någon skådespelare som jag inte har någon aning om vem det är, så jag fick ta en ny lapp. På den stod det med barnslig stil "shoping". Jag läste den ett par gånger ("sho-ping", "sho-ping", what the heck?), och vände mig till min lärare och sa "Umm, I don't think I've ever heard of this before...shooo-ping?", och hon svarade bara "Oh no sweetheart, it's only supposed to be two P's in there instead of one!", och den lille killen (som hade satt på sig en regnbågsfärgad fjärils-mask över ansiktet) sa glatt "I wrote that one, it's AWESOME!". Jojo pojke lille! 

Men i alla fall, ut ur klassrummet och till ämnet! Jag har nämligen äntligen fått uppleva en riktig amerikansk "mall"!!! Visst, det är väl i verkligheten ungefär lika häftigt som Nordstan, Kungsmässan eller något annat köpcenter, men efter en månad med shopping på Walmart så var det helt amazing! 
Så min värdfamilj och jag tog (något trötta efter den årliga County Fair-en med karuseller, kettle corn, demolition derby och countrymusik i fredags kväll) i lördags vår gigantiska truck 1 1/2 timma neråt landet och hamnade i Santa Rosa, där närmaste mall är. Efter en liten förfriskning i form av chokladdoppade jordgubbar (det borde lanseras i Sverige) från Rocky Mountain Chocolate Factory var det bara att sätta igång och plöja igenom affärerna! Med mig hem fick jag allt möjligt underbart, allt från riktiga Bertie Botts Beans till underbara tröjor från Abercrombie & Fitch till alldeles för billiga skor på Macy's, tack vare Labor Day-rean. Och riktig thriller-dancing i baksätet på väg hem gjorde den dagen underbar. 

Söndagen blev en riktig lazyday, som drogs igång med familjebrunch i pyamas med pancakes (med alla tillbehör, peanut butter, sirap, honung, fett och socker, you name it), bacon, jordgubbar, vattenmelon, massor med frukt och vindruvor från trädgården. Sen var det ännu slappare framför ett par filmer innan det var dags för uncle Bill's födelsedagsmiddag hemma hos Grandma. Hem igen efter det, och framför "Push" drogs det igång en liten chokladprovning, med en massa olika sorter! Men, jag måste säga det, min favorit här än så länge måste bli Reeses Peanut Butter Cups. Yummie. 


comment
skrivet av: Lisa

Åååhh, chokladdoppade jordgubbar! :D Och Bertie Botts Bönor i alla smaker :P Haha, hur smakade de?

2009-09-07 @ 22:34:24
skrivet av: Lisa

Haha, kul historia förresten! :p Lite jobbigt läge, eehmm, jag förstår tyvärr inte vad varken den första eller den andra av mina lappar handlar om... :D

2009-09-07 @ 22:39:57
skrivet av: Mikaela Urbom

Nice :D den där jordgubben se smarrig ut :D

2009-09-07 @ 23:08:44
url: http://mikaelaurbom.blogg.se/
skrivet av: Samuel.=)@XD.com (inte real!!!)

HAHAHA!



Riktigt kul episod!

PLZ köp några bertie botts bönor till mej!

2009-09-28 @ 17:40:25
skrivet av: Samuel.=)@XD.com (inte real!!!)

PLZ köp bertie botts bönor åt mej!



/samuel

2009-09-28 @ 17:56:57
skrivet av: Arvid.N =)

Bertie botts bönor åt mej med!

2009-09-28 @ 18:00:37

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.