Måndag igen..

Adrenalinkick!!! Har precis tagit mig en löptur runt the orchards här, blev väl ett par miles tror jag. Och nu sitter jag här och gör en massa saker på samma gång som vanligt: äter vindruvor, beställer hem Scrubs säsong 9 från Netflix, lyssnar på Harry Potter soundtrack och Colplay, redigerar bilder och läser på om The Crucible, har litet essay-prov på den i morgon.  

I lördags var det ju Halloween, äntligen!!! Kvällen var helt superkul, vi sprang runt med alla småbarnen och samlade godis i våra påsar. Jag var utklädd till WonderWoman (ja, jag vet, jag är blond...) , och alla andra var galet söta i sina kostymer! Pirater, supergirls, pumpor, egyptians, scream-masker, vampyrer, mumier, tooth fairies, jultomtar, allt! Och believe me, i de små "haunted houses" som folk hade anordnat utanför sina hus, jag var den som hoppade högst! Pinsamt när en hel drös med freshmen från skolan gick bakom mig!!! Vi hade en underbar kväll i alla fall, det blev en liten drös med folk hemma hos Lindsey efter, vi spelade Apples to Apples och kollade på film, och åt godis såklart. 

Igår var det dags för cellolektion igen! Äntligen får man väl säga, var flera veckor sen sist. Clovice är alltid lika rolig, och får mig på gott humör. När vi ändå var över i Lakeport (en halvtimma härifrån) så passade vi på hela familjen och gå och se the MJ movie - This Is It. Riktigt bra faktiskt, jag vet inte när och om den kommer till Sverige, men den är absolut sevärd! 

Här är det fortfarande varmt!!! Idag var det uppemot 25 grader, det är så himla absurt på nåt sätt.. Det blir på något sätt ännu mer påtagligt den där känslan av att det fortfarande är september. Men de säger att det ska regna till helgen, då kommer väl temperaturen att sjunka lite också. 

Vad pågår annars här? Jo, det plockas valnötter från alla valnötsträden som växer häromkring. Sportsäsongerna på skolan är precis i mellanfasen, snart är det över med såväl soccer som football och crosscountry, och in med basket och brottning.. Hm. (brottning=wrestling=det som alla kids som släpar på mer än 200 pounds kan göra eftersom de inte behöver springa) Tydligen så prövade Agathe, utbytesstudenten från Frankrike som var här förra året, på brottning, och hon var minimal! Min counselor tog upp detta som ett mycket dåligt exempel.. Men oroa er inte, jag må vara lite mer att ta i, men jag tänker inte bli söndermosad! 

Jag har en liten parentes om hela dejtningssystemet här i Staterna. (Se Louise blogg för bättre definitioner) Det är så extremt ytligt hela grejen, du kan dejta någon utan att knappt känna personen alls, och det är helt okej. Eller ännu värre, du kan "be going out" med någon utan att du vet om det själv - det har hänt mig. Helt bisarrt, men jag har en kille i min history-class som de första veckorna fick för sig att vi var ett par, och sa till alla sina kompisar att han och jag "were going out".. 

Inte bara det - det är the other way round också, det är liksom lite konstigt att ha killkompisar, som idag - jag och Tyler, en av mina kompisar här som ju är kille, gick in i ett klassrum idag på lunchen för att hitta en lärare, och direkt börjar barnen därinne viska och tillslut frågar någon om jag dejtade honom nu! 

 Och - man byter flick- och pojkvänner här som om de vore klädstil eller skor, man behöver inte ha någon direkt anledning för att bryta "the relationship", och det går ofta snabbt att hitta någon ny. Det är skrämmande också hur viktigt det är för många av tjejerna åtminstone att HA en pojkvän, det spelar inte så stor roll vem det är eller hur han är, det ska bara vara någon. Suck. Jag är glad att jag kunde vara senior, visst, de är långt ifrån så mogna som många av 17-18åringarna i Sverige är, men så många av alla juniors of sophomores är fortfarande som barn!
Internätet vill inte riktigt fungera med bilduppladdning, men här är en bild på mig i min kostym! 
Jag tänker på er därhemma, och mamms&papps, videon var helt underbar, och badrummet ser helt toppen ut! Hoppas allt läker som det ska med tinningen, jag blev orolig där ett tag!

comment
skrivet av: Henrik

Jag bojkottar scrubs S9 när inte JD är med.

2009-11-03 @ 08:09:19
skrivet av: Lisa

This is it kom faktiskt till Sverige typ förra veckan :) Pussss

2009-11-03 @ 11:42:06

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.