Winter wonderland

Vi hade sannerligen kul igår! Glögg, dansk julmat med korv, gravlax och små friterade risottobollar. Och lingon-cider, Swedish style. Jag, Léa och hennes spanska kompis Teresa hjälpte till att ta allas pälskappor, Guess-väskor, vinflaskor och andra presenter vid dörren från de drygt hundra gästerna. Sen kom Lars, den danske kocken och serverade glöggen! Eller "glüüg" som de säger här. Vi hade en trevlig kväll! Efter en stund flydde vi ut genom det wonderland-dekorerade dansgolvet och förbi pizzaugnen ut till sofforna vid poolen med massa filtar och hade supermys! Fick full uppdatering på Mr. Mysterious, Mr. Susanne, Mr. Picnic, Mr. Library och Mr. Brother. Sen en toppen videokonferens med Yuri, halvt på franska halvt på engelska, pratade om allt ifrån elefanters kärleksliv (har de något sånt? är det verkligen kärlek?), hans lilla devil till värdsyster till bästa skidorterna i Alperna. Och L'homme d'Yves Saint Laurent, och "le champagne des enfants, c'est champommi!"

Så, nu har jag påbörjat fas två i mitt utbytesår, jag tog mitt pick och pack (hrm, som bestod av 2 resväskor, 3 flyttlådor, 3 bagar, några shoppingpåsar och cellon) och flyttade in i ett riktigt juldekorerat trevåningshus med pool precis brevid bryggan ut med segelbåten och motorbåten hängandes i ett sånt där litet hus. Det första man ser när man går över lilla "bron", in genom ytterdörren och in i hallen (ja, de har en sådan! typ i alla fall) är en hel vägg (öppet upp till översta våningen i takhöjd) med fönster ut mot den gigantiska, vackert blå sjön med berg i bakgrunden.

Tom och Carol, ett drygt 60årigt par med två barn i 25årsåldern som har varsitt barn. Varav den äldsta är en tvåårig helt galet söt halv-filippinsk flicka, helt underbar! De är supersnälla allihopa, och minst sagt vana vid utbytesstudenter, jag är nummer.. 15 eller 16 i ordningen tror jag!

Jag hade tänkt lägga ut bilder också, men jag vet inte om det är internetuppkopplingen här i poolhuset som är seg eller vad som är problemet. Men det kommer så småningom. För alla som undrar så är min nya adress här (för post):

Po. box 3172
Clearlake, CA 95 422

Si alguien lo quería.

comment
skrivet av: mormor

Låter härligt med flytten. Hoppas all blir bra. Var firar du jul? Här har förberedelserna börjat. Bakade med Osmond och Mirjam igår.Kram.

2009-12-20 @ 23:05:03

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.