hem till gården!




Idag var vi på Lower Lake för någon sorts orientation för alla freshmen! Jag ska inte gå freshmen year, men jag hängde med min värdlillebror Jake för att få träffat lite folk på skolan och se mer av skolan. Och väl där fick jag hälsat på rektorn, en massa counselors och Emmalena, som är dotter i min (antagligen) andra värdfamilj! Hon gick ut senior year nu i våras, och spelade soccer på skolan sina tre sista år där, så vi hälsade på en av coacherna! Efter att varit hemma en stund efter det, ätit lite glass och kollat på film, så lämnade jag Jake hemma, och jag och Emmalena åkte till årets första soccer practice på skolan. Alla mina papper och sånt är ju inte klara, så jag kunde inte vara med och träna, men tränarna var jättetrevliga, och alla spelarna ville ha med mig i laget, och tyckte verkligen INTE att jag skulle köra cheerleading. Snacka om att det kliade i fingrarna (fötterna?) om att få hoppa i skorna och joina dom ute på planen! 

Sen när jag kom hem så väntade Jim med beskedet från cheerleadingcoachen att de redan börjat träna för flera veckor sen, och inte hade plats för någon mer i laget, så that settles it! Soccer it is!!! Och det kommer bli helt underbart!!! 

Men, vi bor ju ute på landet här, och det är så vackert med alla berg runt hela dalen, och sjön där i mitten. Och fullt med djur, hästar och hundar. Jag pratade precis med vår granne Dexter, och han har 26 Sankt Bernhardsvalpar som skall säljas!!! Ja, verkligen alla har hund här, the Peters har själva två stycken, Max och Bailey, och dom är jättesöta (fast ganska stora)!

Ikväll ska bli en lugn kväll hemma, första sen jag kom hit. Med hemlagade chicken tacos!!! 

comment
skrivet av: Lisa

Fintfintfintfintfint! :D Låter som du har det toppen <3

2009-08-18 @ 22:05:42

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.