vad hände där???

Något är rätt gravt fel. På min hjärna. Ska plocka ut sista och största betalningen mot Hawaiiresan i mars från mitt svenska kort. Så står jag där. Och pinkoden är. Borta. Helt väck. Och fortfarande!!! Ringde och väckte mor och far också, utan lycka. Så nu sitter jag här i skypevänten och har fortfarande mer än en halv Hawaiivecka att betala.

Mycket på schemat nu! San Francisco på torsdag, ska över till Dennis igen på lördag och fortsätta på vårt lilla projekt, mohaha hemlighetsmakeri, hemlighetsmakeri! Och italienska Benny (Benedetta) från Kelseyville gör oss sällskap, ska bli underbart att få träffa henne igen!

Jag har en sjuk Rotaryklubb. Fruktansvärt roligt dock. Mormor och morfar, ni skulle varit där idag - det var helt hysteriskt! Till alla Rotaryklubbar därhemma, om inte M&M redan har tipsat om det - ett bra sätt att samla ihop pengar varje vecka som min klubb här kör med är "fines". När det är dags för "fining time" så tar den största, biffigaste polisen av medlemmarna fram en stor insamlingshatt, och börjar gå runt i rummet, och samlar in fines för allt möjligt! Har någon glömt sin Rotary-pin blir det en femma, eller hur mycket man vill lägga. Har man missat ett möte, eller många möten, och gjort något kul så får man ställa sig upp och säga något om det och lägga i lite. Eller om man vill så kan man bara ställa sig upp och berätta om något roligt som har hänt, eller en kul historia, och lägga i lite pengar! Och ingen kommer undan (förutom jag då höhö), idag fick vi höra en 15-minutershistoria från han som går runt med hatten om när han tog med sin 9-åriga son ut och fiska. Helt hysterisk historia som inkluderade ett gigantiskt plurr och en liten tripp till sjukhuset i endast regnrock och fiskarbyxorna lite fel påsatta...

Nej nu blir det mer celloövning och vänta på att mamms & papps loggar in på skype! Och att jag får ett senior moment och de där 4 pinkodssiffrorna helt magiskt kommer till mig!


comment
skrivet av: annahita

skit vad nice med hawaii! Gott nytt år på dig! <3

2010-01-06 @ 12:03:01

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.