Sunshine!

Kan inte tro det, vädret är helt... galet!!! Idag lite drygt 20° C utomhus på eftermiddagen, och blev helt genomsvett på track-träningen i shorts och t-shirt efter skolan (friidrott). Helt gaaalet, men - saker och ting förändras ju till ett stadie några hundra gånger bättre när man kan sitta ute i solen med ett glas apelsin-granatäpplejuice och ha fötterna i poolen..

Idag, för att dela med av svensk kultur på riktigt fixade jag ihop lite semlor till efterrätt! Mycket uppskattat faktiskt! Och experimenterade lite med chokladbollsreceptet också, gjorde en amerika-inspirerad sats där jag petade i en massa peanut butter... har inte smakat dem än, så får återkomma med utvärdering.

Smakade precis som mammas hemgjorda, så kände mig rätt så stolt faktiskt!

Jag och Léa i helgen.

Riktig fransk kultur - crêpes! Och hjälp vad goda dom var, med nutella! Och det där på dessa är inget annat än en halv banan kokad/stekt i apelsinjuice - faktiskt riktigt riktigt gott!!!

Nu ska jag göra som resten av världen och kika lite på OS!


comment
skrivet av: Sigrid Kahle

Naima KIlhamn´a blogg is marvellous

2010-02-20 @ 10:56:09

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.