One for you, one for me - one for me and you!

Bonjour! Tänk att man har blivit kändis nu också, se artikeln från förstasidan på "the Record Bee" (typ Mölndalsposten för Clearlake) här! Och, ja, det är lite sliskigt, men det måste ju vara Rotaryvänligt. De sponsrar ju och stöttar mig i allt här - OCH de har ju faktiskt räddat hela världen från polio!

Den här helgen är President's Weekend här i Staterna, måndag är President's Day och vi har ledigt från skolan. Många tar fredagen ledigt också och gör det till en fyra-dagars-helg. Inte min skola dock. Söndagen är ju den 14:e och därmed Valentine's Day, som ju också är stort här! Fredagen i skolan var helt hysteriskt, det skickades runt kort, rosor, nallebjörnar, choklad, cupcakes och klubbor överallt hela tiden!

Nu är det lördagkväll, och jag är nere hos Léa i St Helena, har varit här sen igår efter skolan. Hade tänkt stanna i Clearlake för att gå på vår skoldans som skulle vara nu ikväll, men när jag först insåg att inte en enda av mina vänner skulle gå (av 800 elever på skolan hade de sålt 41 biljetter...) så tänkte jag att detta väl skulle vara lite roligare... Så vi tillbringade kvällen igår (fredag) med att diskutera Wallander och Stieg Larsson med Léas värdfamilj och deras vänner, såg på Charlie and the Chocolate Factory och sov riktigt gott.

Vaknade i morse av riktigt solsken. Eller, jag med påföljande panik eftersom jag kom på att jag hade bokat in skype-tid med Johanna!!! Men, lyckligtvis var hon fortfarande online och invirad i världens mysigaste farmorskofta!!!! Är nästan lite avundsjuk på kylan ibland. (Bara liiite!)

Så efter nutellamackor - ja, mamma, jag äter nyttigt - framför skype så gick vi ut i solskenet med bara ben och solglasögon på näsan! Underbar dag, fick shoppat lite inför Hawaii - bara 23 dagar kvar nu - och kom hem med sommarklänningar och klackar! Ut på sushimiddag med hennes värdföräldrar, och nu sitter vi här i pappaskjortor och hemstickade strumpor och äter choklad - ja mamma, jag äter nyttigt - life is GOOD.

comment

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.