"By George, I think she's got it!"

Min dag har tillbringats hostande, snörvlandes och  tedrickandes hemma i sängen framför Audrey Hepburnklassiker. Är helt kär i "My Fair Lady" nu, läste och gillade starkt boken i höstas, men filmen höjde allt till skyarna!

För att vara lite produktiv idag tog jag ett stort krafttag och pimpade min Rotarykavaj totalt. Ja, jag kommer se ut som en julgran, men det är ju det som är grejen! Här är en bild på hur den ser ut för tillfället. Sen är det lite mer på ryggen, bland annat en miniatyr-UGG-stövel. Men, som tur är så är det ju en Rotaryresa kvar där jag kan samla på mig lite fler pins, detta är ju långt ifrån tillräckligt!

För er läsare som känner er oinvigda i denna lilla tradition - en av de största grejerna med Rotary Youth Exchange är att alla får en formell kavaj (och visitkort) från sitt hemland innan man åker. Sen under året ska man byta pins (och visitkort) med alla man möter, eller alla Rotarypersoner i alla fall, och samla på sig såpass många från så många olika ställen som möjligt att jackan väger minst 2 kilo mer när man är redo att åka hem. Det ska ju vara pins med något speciellt från ens land då förstås, så mest blir det ju flaggor. Eller alla tyskar/belgare som ger ölkapsyler. Och sen behöver man ju inte bara ha pins från andra länder, det är superkul att leta efter roliga grejer att sätta på där från andra ställen man besöker, där någon man känner har varit, eller bara små grejer som påminner en om något! Därför har jag en fisk från Pro Bass Shop i Nashville på höger axel, en "Hawaiian Police"-tygmärke på vänster arm, en känguru på kragen, en dumlegodis och en conversemärkegrej.



comment

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.