Power

"When the power of love overcome the love of power, the world will know peace"

Efter en lagom smärtsam match igår mot St. Vincent (privatskola full med riktiga brats som satsar stenhårt på sport) som slutade i pinsamma resultatet 10-0 till dem, och vi i LLHS Trojans fick plåstra om alla skador och slicka våra sår i de skrangliga vansen på väg hem över berget. Eller ja, efter 10 minuter på plan och ett par fall i lerpölen som var precis i vårt målområde (där ju bollen var för det mesta) var jag helt borta i huvudet och kunde inte riktigt orientera mig. Och jag blev utbytt, bara kollapsade och låg där och frös på marken resten av matchen. Sov hela vägen hem, blev sen tillräckligt drogad för middag och sen direkt i säng igen. 

Ja, det blev ingen skola för mig idag, stannade hemma med chicken noodle soup, vattenmelon, Gossip Girl och en (i alla fall framåt eftermiddagen) hyperaktiv lillebror. Nu har jag en såndär molande huvudvärk i bakhuvudet, och är rejält trött, men det känns som om det värsta är över som tur är. Lite celloövande och några små assignments till i morgon har jag dock fått gjort i alla fall! 

Igår på morgonkvisten blev jag kallad till biblioteket (ja, de ringde och sprang med lappar hit och dit som vanligt...) för att göra det första av tre engelskatest som alla på skolan som inte har engelska som modersmål ska göra. Har jag inte nämnt det tidigare så är kanske 60-65 % här "latinos", dvs mexicanare, och många har mycket sämre engelska än jag har! Hur som helst, det var alltså dags för det muntliga testet, det var frågor som "What is the opposite of temporary" (på vilken jag totalt tappade allt och kunde inte komma upp med lilla "permanent") eller "What is a thesaurus?" (där jag också fick svara "umm..... "). Nej, det gick faktiskt riktigt bra, så bra att biblioteksdamen som gjorde provet med mig frågade om vi hade något annat språk än engelska i Sverige... Men det får man väl ta som en komplimang, eller?

Nu ska jag sova och se till att bli ordentligt frisk, så jag kanske, kanske kan spela i morgon! Vi möter St. Helena, så Léa, watch out!!! 


comment
skrivet av: annahita

Oj, det låter hemskt :( hoppas du blir bättre och allt annat är bra! :) <3

2009-09-17 @ 17:02:39
skrivet av: Anonym

du måste steka mer! brats är hårda.

din dagen efter låter verkligen som en dagen efter. sanningen är att vi saknar dig löjligt mycket här hemma.

PUSS

2009-09-18 @ 00:46:53

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.