FRED

Nu är det strax dags för Gossip Girl igen, hur kommer det sig att jag alltid är på blogghumör på måndagkvällar? Hur som helst, nu sitter jag här i mitt rum och är småirriterad på att blogg.se inte klarar av att ladda upp bilder ordentligt.. 

I fredags höll jag ett tal i skolan, om lucia. The assignment var att förbereda ett "How to"-speech, lite show and tell där man skall inkludera alla sinnen i sitt tal, dvs - pratar man om hur man gör brownies skall man också bjuda på brownies! Underbar ide - än så länge har vi fått smaka på cupcakes, chocolate chip cookies och någon sorts pretzelbottnad (pretzels är ju som salta pinnar) cheesecake med cherry-jello och jordgubbar som översta lager. Fruktansvärd tur att den lektionen är precis innan lunch, det blir aldrig några leftovers för talarna att bära hem igen! 

Hur som helst, jag pratade om lucia, och bjöd därför även på lussebullar! Vart lite udda att stå i 40° värme, hacka de röda saffranstrådarna och försöka veva ihop något bra med torrjäst, och få lite svensk julkänsla. Men jag tror jag lyckades! Så, när den lektionen kom, det var min 5:e lektion (man har samma 7 lektioner samma tid på dagen varje dag), så bad jag om att få börja med mitt tal, gick ut ur klassrummet, draperade mig i en vit bordsduk, knöt ett rött snöre runt midjan och tände ett ljus i handen, släckte ljuset där inne och skred in medan jag sjöng "Natten går tunga fjät". Och jag vet inte vem som var mest förvånad!!! Men guldfiskar såg de ut som allihopa! 

Lyckat blev det, och stjärngossestruten jag gjort blev dagens underhållningsobjekt, jag längtar efter att få se bilderna när min rektor satte på sig den!!! 

Det har vart en del hemlängtan, och vi utbytesstudenter håller ihop över sms och internet (god bless facebook), jag längtar tills vår San Francisco-resa om två veckor!!! 

Mamma, du är den allra bästa någonsin, jag saknar dig. 

Johanna och Lajla, jag är så fruktansvärt stolt över er båda, ni är bäst, bäst, bäst!!! 


comment
skrivet av: mormor

Lika spännande varje dag att se om du hunnit skriva något.Du är fantastisk! Saknar att få en kram av dig ibland. Lucia i Californien Måsta kännas som i Australien!Där utsattes din mamma för det.Kram.

2009-09-29 @ 11:32:53
skrivet av: Lisa

Hahahaha, det låter verkligen skitkul! :D Har du läst J och L's texter? Antar det :) De var så grymt bra båda två! Puss

2009-10-01 @ 00:19:35
skrivet av: Lisa

Hahahaha, det låter verkligen skitkul! :D Har du läst J och L's texter? Antar det :) De var så grymt bra båda två! Puss

2009-10-01 @ 00:19:46
skrivet av: Anna woxlin

naima.

jag vet inte varför men jag fick precis världens jag saknar naima attack och började gråta.

snälla kan inte vi skypa på söndag?

du är grym . och jag älskar dig

2009-10-03 @ 00:00:15

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.