ovenpancake/porkpancake?

Wow, varför låter svensk mat så äckligt när man försöker översätta till engelska? Som ungspannkaka, blodpudding (blood pudding?), rågbröd (humm..), kladdkaka (mud cake?), och så såklart dom där chokladbollarna... Och dessutom, jag försökte förklara vad falukorv är för något häromdagen, och det slutade ju i katastrof, någonstans mellan typ "umm, I think it's pork in it, mostly at least", "It's like.. pink.. ish" och slutligen "you know what, I honestly don't really even want to know what they actually put in it". 

Men i alla fall, idag var en lugn dag, det var block schedule i skolan (så jag hade bara 4 lektioner, med 90-minuterspass), och sen var vår fotbollsträning inställd så jag tog den stora gula tusenfotingsbussen hem och satte på musik och tog ett långt dopp i vår hot tub på baksidan. Sen blev det lite matlagningsdags framför Desperate Houswives, nämligen ungspannkaka, och sen prövade jag på att göra blåbärsscones, för första gången utan filmjölk (för det är ju något som är extremt svenskt för alla som inte visste det!). Riktigt mastiga med havregryn och grahamsmjöl och hela faderullan! Och stora blåbär.. 

Varför blir man så paff när man får frågor som typ: "What's the name of the President in Sweden?", eller bara småirriterad när folk blandar ihop dels Sverige med Schweitz (som jag aldrig lär mig stava), eller Sweden med Swedish för den delen! Men, det är bara att acceptera, irriterad och "mengudvaddomärkorkade" är ingen ide att bli/tänka, jag menar, det är ju inte så konstigt att the rulers of the world här på andra sidan havet vet vem Reinfeldt är. Och believe it or not, men det är faktiskt riktigt roligt att vara Sverige-ambassadör! 

Så - I morgon är det sista dagen på the soccer season! Efter att ständigt ha förlorat (en match spelade vi lika) så är våra förhoppningar inte så stora inför imorgon, det är mest excitement inför en sista match för året, och antagligen för många av oss för alltid. Har varit kul att ta upp det nu ett par månader, och det har varit riktigt roligt, men allvarligt talat tror jag att jag är rätt färdig med fotboll! Många underbara minnen kommer jag dock bära med mig för hela livet, det är en sak som är säker! 

Här är ett av våra förslag för årets sång inför the Rotary District Conference i maj, som vi utbytisar ska framföra! Och efter det följer lite bilder från helgens resa upp till the Northern Foundation Dinner uppe i Fortuna, där jag och Benny såg the Redwoods (vi hade lite picknick på precis det ställe där de för övrigt spelade in de flesta av nalle-scenerna från Star Wars!!!!!!) också, helt underbart!




comment
skrivet av: Henrik

VAR DU DÄR DOM SPELADE IN STAR WARS!!!!!!

woooooooooooooooooooooooowwwwwwwwwwww

2009-10-29 @ 11:24:50
skrivet av: annahita

verkar helt underbart! ser dessutom att du har köpt ett par svarta converse! ;)

2009-10-29 @ 11:37:38
skrivet av: Kaisa

oh i wish i was there eating with you guys, love u! xoxo

2009-10-29 @ 16:14:12

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.