hiphop-dvorak

Äntligen dags för lite dans!!! Från och med idag är jag en officiell medlem av the Konocti Dance Academy, dansskolan här i.. stan? Nej, jag tror det är countyt. Och visst, hur hiphopig är jag??? Yo, yo ma brotha from another motha, zuup? Nej, jag med blingbling, gigantisk klocka kring halsen, grills, byxor nere vid knäna, det går inte ihop. Eller kanske det är mer rap, vad vet jag, men hur som helst. Så tillsammans där i min grupp (som består av sisådär 10 tjejer, yngsta kanske 11 år, och sen är en tjej ett år äldre än mig, men hon var inte där idag) så var jag ju långt ifrån lika cool som småtjejerna i sina baggy byxor och stora tröjor. Och stor attityd. Men söta som attan! 

Helt underbart var det i alla fall att få "feel the beat" litegrann igen, jag har saknat dansen galet mycket! Dags att öva på lite pop and lock och moonwalkdans! Men - visst är det konstigt att det är så himla enkelt att hoppa direkt från "Day 'n Night" direkt till Dvorak cellokonsert utan att det blir någon sorts kulturkrock? 

Idag har varit en riktigt bra dag i skolan och allt, tog bilder för the yearbook (dvs. typ skolfoton). Vi som är seniors får ju då mycket mer snofsiga foton jämfört med alla andra. Så hela proceduren börjar med att man får på sig en lite konstig tanktop (om man är tjej då, killarna har kostym), i sammet, som man spände över axlarna med armarna nere med kardborrefäste där bak. På fotot ser det då ut som överdelen på en riktig fancy klänning, men när man har på sig den känns det mer som en tvångströja. Sen står man där och fotografen säger gång efter gång att du ska se SERIÖS ut, det är ju ens sista år på high school, dags att se lite professionell ut. Men, alla i Amerika vet ju hur man ska le på kort, alla tänderna ska med! Så den bild som slutligen blir den som hamnar i the yearbook visar ju tänderna! 

Helgen kommer vara rätt så fullsmockad, så kommer nog inte hinna så mycket skype tyvärr... I morgon ska jag och Brittany ha bakdag efter skolan, och sen ska vi hem till Andrea på kvällen! Lördag morgon bär det iväg med underbara italienska Benny (Benedetta) och hennes värdfamilj söderut, och efter ett pit stop i St. Helena för att plocka upp Léa ska vi ner till Santa Rosa och den andra årliga Rotary Foundation Dinner! Så förhoppningsvis får vi vara precis lika uppklädda som förra gången, och vara underbara ambassadörer och måla purple pinkies för att samla in pengar till polio-utrotningen. Man måste bara älska det! Och söndag blir cellolektion med Clovice! 

Nej, nu ska jag ta min lilla hotsock (värmekudde) och värma på den en gång till och få lite sömn! 

Sleep tight. Don't let the bed bugs bite. And if they do, grab a shoe. And whack them until they are black and blue

comment

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.