Love is a verb

Jag har haft en toppendag!!! Vaknade och såg att det regnade litegrann utomhus, men det förstörde inte mitt morgonhumör alls! Först sovmorgon, frukost på sängen med lite Desperate Housewives, hade block-day idag, så har 3 lektioner á 90 minuter och en 30-minuterslektion (som är till för att prata framtid och fylla i college-applications). Först Honors English III, där vi pratade hade världens diskussion om hur rädsla och respekt hänger ihop. Hitler kom på tal, Parris i The Crucible, alla diktatorer i historien. Jag kom att tänka på Dr. Cox av någon anledning... Hur som helst, efter det var det dags för den där korta Advisory-lektionen, och sen drama, underbart rolig duett-uppläsning! -"What is the first thing you think about when you see a black person?" -"Kool-Aid!". Helt hysteriskt! 


Efter det, lunch i duggregnet utomhus (vi har ju inga korridorer, och ingenstans inomhus att hänga) var det dags för Algebra II, linjära ekvationssystem... Gammal skåpmat, så tillbringade större delen av lektionen att planera designen på våra Senior Soccer sweaters, min algebralärare/soccer coach Mr. Weiman gör nämligen tröjorna själv. Eller ja, gör designen och trycker dom i alla fall. Efter skolan, direkt in i the new gym (gympasal, inte gym) där vi bytte om till våra match-kläder och gjorde oss i ordning för - äntligen - soccer pictures! En hel kaosartad procedur med enskilda bilder, attitude pictures, lagfoto, crazy photos, buddy pics och jagvetintevad! Men roligt var det!!! Det är alltid så fruktansvärt kul att stå framför kameran! 


Nu sitter jag här och lyssnar på julmusik, jag vet inte vad det är, men jag har världens julfeelings!!! Jag längtar efter julen! Men har lite grejer att göra ikväll också, packa i ordning grejer inför helgen, ska ner till Santa Helena och spendera helgen därnere med Léa, ska bli underbart kul!!! Och kanske öva lite cello, och måste avsluta en compare-contrast-essay om The Crucible som pjäs respektive film. Fullkomligt interesting! 


Jag märkte just nu att jag har missat att få med mig en massa musik hit, är nog kvar på min desktop där hemma, till exempel all Stevie Wonder, och all julmusik!!! Så eftersom Spotify inte fungerar när man är i utlandet så får jag helt enkelt använda YouTube just nu. Och där stöter man ju alltid på roliga grejer. En techno-remix av Basshunter på traditionella Jingle Bells fick både mig och Makenzie, en av våra grannar, att gapskratta! Galet hur tydlig hans svenska brytning är också.. Hursomhelst, man stöter på allt möjligt roligt där, här är en annan vi hittade: 


 


comment

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.