What doesn't kill you makes you stronger.

Det sket sig med telefonsamtalet i gårkväll... precis en sån situation när man önskar man visste hur det skulle gå redan innan. Så att jag kunde struntat i telefonen och sovit istället. Men nej! Så det blev sisådär 3 timmar sömn, sen var det upp och hoppa igen vid 4 på morgonen, in med all crap i trucken, i med ipodlurarna och somna igen med kudden tryckt mot rutan. Vaknar igen vid 7.30 och får frukost i form av doughnutholes (det där godaste som är i mitten) och banan med soluppgången över Lake Shasta.

Framme vid Mount Shasta lite efter 8, och sen följde en ytterst snurrig hyrprocedur av ski gear. Det behövdes 3 signaturer av någon ansvarig över 18 vid de olika stationerna på olika formulär: en för hjälm, en för skidor och en för betalning. Suck. JA - jag vet att skidåkning kan vara farligt, och min vuxna kompanjon är också väl medveten om det. Visst - iden är väl inte så dålig, men när det bidrar till att jag fick springa fram och tillbaka mellan parkeringen och skiduthyrningen 3 gånger och gå runt den där lilla uthyrningslabyrinten 5 gånger bara för att de inte verkade kunna peka mig i rätt riktning en endaste gång blir man ju lite trött... Men vem bryr sig. Vi var ju först ut i backen, Tom (min värdpappa) och jag på skidor och hans son Kristi och hennes man Arvin på snowboards.

Gud vad jag älskar att åka skidor. Han gav mig 150cm långa skidor dock, lite knepigt var det. Speciellt eftersom Tom som är kortare än mig har 176cm långa... Men vem bryr sig. Det är ju så galet roligt.

Nu sitter jag här, hemma igen, och väntar på att Tom ska hälla mer brom (eller vad det nu är) i the hot tub så jag kan hoppa i där och ta hand om mina trötta lår, armar, onda smalben och rygg. Och uppskrapade haka. (Japp - det tog tre åk, sen var landningen efter det där ostskidbackehoppet lite för ostadig, och backen lite för isig.)

Och - i morgon ska jag ta ledigt från Rotarylunchen och stanna hemma och göra pepparkakshus med Malea! Och packa inför Tahoe på onsdag förstås!!!

comment
skrivet av: J

Allt verkar underbart, Naima! Och jag saknar dig som en tok! Nästa nyår ska vi fira tillsammans tycker jag!



Hm. Jag antar att Kristi är en dotter? ;)



puss!

2009-12-29 @ 10:04:31
url: http://verify.webblogg.se/

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.