Ojojojoj...

...här är det klappar i MÄNGDER! Och jag menar verkligen mängder!!! I morse, efter ett underbart tårfylld skypesamtal med hela tjocka släkten (nej, långt ifrån förstås, men några av er i alla fall), en liten löptur och frukost satte vi igång med att slå in. Och slå in. Och slå in. Och slå in. Klockan blev 3, 4, 5, och så fick jag ta ett avbrott och laga köttbullar med potatis och lingonsylt till middag, sen till kyrkan. Sen hem, och fortsätta att slå in...

Jag säger bara oj, oj, oj! Helt galet! Visst, vi pratar alltid om hur fokus på julen har flyttats från vad som är viktigt till att bara köpa, köpa, köpa. Och jag som nästan tyckte det kan bli mycket i Sverige ibland. Ni ska se dethär... och detta ska vara mitt i den största depression på 100 år! Jag tror jag har slagit in sisådär kanske 20 presenter till min tvååriga värdsysterdotter från mina värdföräldrar, och jag har sett säkert 10 till till henne från dem häromkring. Och sen kommer ju mer från hennes föräldrar, och min värdbror och hans familj.. Det är helt crazy!

Så jag fick ingen tid till att baka lussebullar, det får jag försöka hinna i morgon! Men - här kommer det - mina köttbullar var STOR succé! Så nu har jag utnämnt mig själv till köttbullemakarmästarinna nr. 4 (efter farmor, mormor och mamma). Nästan mer förvånande var att de tyckte om lingonsylten!!! Alla andra rynkar bara på näsan när man bjuder på lingon eller saltlakrits eller något annat sånt som alla svenska ungar har sen barnsben! Så det var ju kul!

Här har ni Konocti och Clearlake at night.


comment
skrivet av: Britta

Har tänkt mycket på dig nu under juletid Naima, hoppas allt gått bra och att du överlevt alla "nya" traditioner! Ta hand om dig vännen<3

2009-12-27 @ 22:43:23

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.