using the phones or simply, losing them?





Vad det är jobbigt med den där jetlaggen, nu vet jag inte hur jag har vridit mitt dygn längre! Man blir helt galet trött vid 9 på kvällen, och sen jättepigg vid 7 på morgonen... 

Det är så konstigt hur dagarna flyter på så långsamt här! Nu har jag ju varit här drygt 2 dygn, och det känns typ som en vecka! Inte som att jag har gjort sådär fruktansvärt mycket, utan mer som om det känns som om det var en vecka sen jag var i Sverige bara. Fast jag antar att det är alla nya intryck, alla nya människor, allt nytt runtomkring en som liksom får tiden att kännas som om den går i slow motion för att man ska hinna få in allt! 

Jag hade tänkt skriva lite om min andra riktiga dag igårkväll, men jag var så trött så jag bara somnade på stubben! Men, det hände mycket igår! För det första så var jag och min counselor iväg och fixade ett bankkonto, och fick värsta checkhäftet (som jag efter en halvtimmas genomgång fortfarande inte riktigt fattar hur jag ska använda den). Och sen åkte vi förbi Lower Lake High, som jag ju kommer gå på detta året, och gick runt litegrann! En vanlig, rätt liten high school, det blir nog toppen! Och sen fick jag pröva att spela baseball för första gången i mitt liv, och jag träffade faktiskt bollen!!! Jag både fångade och träffade bollen!!! Och min värdpappa (som ju är baseball-coach) var riktigt stolt över mig, det var ju första gången någonsin! 

Kvällen igår tillbringades med Jim och Loris vänner, på ett poolparty! En tjej som också ska börja junior year (vilket jag antagligen skall göra), Kristen, fyllde 16 år igår och firades en stor barbeque och världens tårta! Helt täckt av frosting i olika färger och jättekonstiga marshmallows över hela kanten! 

Nu ska jag se om det går att ta sig en löptur någonstans här i krokarna, och sätta igång dagen! 

comment
skrivet av: Jasmine

Naima det låter som om du har det underbart! E jätteavis på dig! Lite kul att rudebeck hade en trojan som maskot på slaget om innerstan å att du nu verkar ha hamnat på trojanernas egen skola :P

Ja läser nu din blogg varje dag så ja ser fram emot att få höra om din tid i usa.



Tusen kramar från Jasmine <3

2009-08-16 @ 21:31:45
url: http://www.ladyribbon.blogspot.com/
skrivet av: Anonym

Samma här är sååååååå avundsjuk och saknar dig såååååååå mycket, kommer inte vara samma utan dig bredvid mig i klassrummet :(, men kommer läsa din blogg varje dag :D

2009-08-16 @ 22:37:25
skrivet av: Lisa

Är helt betagen i alla fina bilder :p Det ser ju så... AMERIKANSKT ut :D (otippat... ;))Haha. Älskar dig. Puuuuss

2009-08-17 @ 23:52:53

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.