i'm a senior!


En kort mellanlandning här hemma i Clearlake, i morgon bär det iväg igen, jag skall med min Rotary counselor och hans familj till Lake Tahoe på lite semester! Ska bli riktigt roligt att få lära känna dem, de verkar underbara! 

Men i alla fall, de senaste dagarna har varit helt fantastiska, först var jag med min värdfamilj; Lori, Jake och Jim i Mendocino/Fort Bragg och fick se Stilla Havet och den vackra kusten här uppe i norra Kalifornien. Toppendagar!!! 

Boom, boom, thriller! 
Den ständiga, legendariska dimman över Fort Bragg.
Min värdbror Jake, jag och värdpappa Jim
Mitt första dopp i Stilla Havet, iskallt!!! 
Jim och jag
Efter dagarna i Mendocino och Fort Bragg begav vi oss neråt, genom Sacramento och ut till Coloma, där hela Rotarycirkusen fanns samlad! Där var inbounds, outbounds, kommittémedlemmar, värdföräldrar/syskon, counselors och Rotex i en enda salig röra. Men de var alla där för att hjälpa oss 23 inbound exchange students i det här distriktet (som går från Carson City i norr ner till Santa Rosa. Här ovan är danska Pernille, franska Léa, finska Kaisa och jag!
Jag och Kaisa, de skandinaviska fotonördarna! 
Här är hela gänget samlat, med de underbara namnade solglasögonen på! 

Helgen tillbringades alltså på en camping, med alla fantastiska inspirerande människor från hela världen. Ett galet kulturutbyte med alla olika modersmål, musik, mat, allt! Lördagen tillbringade vi ute på floden, eller snarare forsen, i stora gummiflottar med en gigantisk flytväst och en paddel i handen. Det var fruktansvärt läskigt, vi var livrädda och trodde vi skulle ramla i vattnet, fastna under flotten och sugas ner i virvlarna! Men med vår oerhörda lagkänsla i Partybåten och vår grymma Aussie-guide kom vi ur floden med livet i behåll! Och det var fruktansvärt roligt, jag vill göra det igen!!! 

På söndagen, när hela programmet Rotary planerat var över så begav vi (jag, min värdfamilj och italienskan Benny) oss hemåt, med ett stopp på några shoppingtimmar i Sacramento, goofade runt i western"staden" old downtown Sac inne på maskeradbutiken, eller godisbutiken där man fick provsmaka allt!!! Förresten - de jättepopulära Swedish fish som finns här smakar exakt som de röda bitarna i Gott och Blandat! Det mesta andra amerikanska godiset har jag lite svårt för, den röda lakritsen smakar munskölj, precis som efterrätten Root Beer med vaniljglass, det tycker Jim är väldigt roligt. 

På vägen hem från Sacramento i solnedgången satt vi i baksätet med varsin Starbucks, jag, Jake och Benny, och sjöng till allt ifrån konstig italiensk rock till Kalles Klätterträd! En underbar helg helt enkelt! Och jag hoppas på att veckan blir lika bra den, nu om sisådär 6 timmar bär det alltså snart iväg till Tahoe! 

comment
skrivet av: Lisa

Haha, det låter uuunderbart! <3

2009-08-25 @ 11:27:19
skrivet av: annahita

låter skitkul!! Forsränning är verkligen bäst! Och dina bilder är underbara <33

2009-08-25 @ 13:48:56
skrivet av: Samuel.=)@XD.com (inte real!!!)

HERRE GUD!!!!!



Du har det ju bara så kul,här sitter ja (lite sent ute,XD) och tror dej knappt...

I fortsättningen ska jag kolla ofta här, ha det bra!

2009-09-28 @ 17:27:42

comment here:

jag heter
remember me?

e-mail address (will not be published):

url/blogg address:

commentr:

trackback
Who? I am Naima - someone who loves life, playing the cello, photography, dancing, friends and simply most fun things in this world. After my year as an exchange student in the States I have had my eyes opened for the rest of this globe and all its wonderful people to meet and places to see.


Today is , it's
's day today.